Kako spriječiti gubitak podataka i osigurati poslovni opstanak

Kako spriječiti gubitak podataka i osigurati poslovni opstanak

U virtualnom globalnom okruženju poslovanje se pokreće i završava klikom miša, a poslovanja tvrtki i ugroženost njihovih podataka isti su s obje strane Atlantika.

Prema globalnom istraživanju o zaštiti podataka objavljenom u prosincu poduzeća su izgubila 1,7 trilijuna dolara godišnje kroz gubitka podataka i neplaniranih zastoja. Gubitak podataka je 400% veći od 2012. godine, a dvije trećine od 3.300 ispitanih organizacija je doživjelo gubitak podataka u posljednjih 12 mjeseci. Istraživači su otkrili da je visoki postotak organizacija imalo planove za oporavak od katastrofe, iznenađujuće malo je provodilo postupke za zaštitu podataka, a manje od polovice zaposlenih je koristilo zaštitu podataka na Cloudu. Čak 71% organizacija nije bilo sigurno u svoje sposobnosti da se oporave nakon katastrofe.

data-loss2

Ako je vaš posao nepripremljen za katastrofu, djelujte već sada kako bi poboljšali svoju elastičnost i ublažavanje rizika. Podjednako posvetite pažnje planu za prirodne katastrofe i katastrofe izazvane čovjekom (kao što su krađe, kvar hardvera, ljudske pogreške, kvar sustava, računalni virusi, nestanak struje i slučajno brisanje).

Spremnost na katastrofe počinje s planom kontinuiteta poslovanja. To služi kao smjernica za ostanak u poslovanju nakon katastrofe i to vam omogućuje da vratite poslovanja i komunikacije sustavno, a pomaže minimalizirati rizik. Pitajte odjel za uključivanje koraka potrebnih za zaštitu vaše IT infrastrukture od katastrofe, uključujući i mjere backup i recovery.U današnjem visoko reguliranom okruženju, ima sigurno backup i recovery rješenja koje zadovoljavaju stroge zahtjeve definirane Sarbanes-Oxley, Gramm Leach-Bliley, HIPAA, FISMA, PCI, ISO i drugim regulatornim standardima.

Tijekom tog procesa, razviti jasno razumijevanje o tome gdje se Cloud uklapa i kako to može uštedjeti vrijeme, novac i resurse.

Tvrtke sve više čuvaju svoje podatke i aplikacije u oblaku, off-site (ne u fizičkom uredu), jer je oblak brži od drugih opcija i obično nudi najvišu zaštitu po najnižoj cijeni. Oporavak u oblaku ne zahtijeva putovanje i dodatni hardver, a nudi visoke razine pouzdanosti. Ako se katastrofa dogodi, Cloud rješenje omogućuje kontinuirano osvježavanje sigurnosne kopije sustava kako bi se isti obnovio kod virtualnih strojeva.

remote-offsite-backup-recovery_0

Sedam koraka za pomoć tvrtkama plana za gubitak podataka i zastoja:

  1. Identificirati rizike. Popisati i kategorizirati sve prirodne i sintetske prijetnje i njihov utjecaj na različite sustave. Pitati što bi to moglo izbaciti cijelu našu mrežu i koliko neplaniranih zastoja može održati naše poslovanje?
  2. Inventar IT imovine. Koji su IT dijelovi ključni za održavanje kontinuiteta poslovanja? Koja je naša tolerancija za gubitak tih dijelova? Trošak odgovora treba biti uravnotežen protiv sustava zastoja.
  3. Definirajte ciljeve. U najgorem slučaju, koliko dugo može naše poslovanje ugasiti? Je li potrebno da se sustav oporavi off-site? Definirajte ciljeve u smislu RPO (Recovery Point Objective, “Koliko podataka možemo izgubiti?”) I RTO (Recovery Time Objective, “Koliko dugo možemo biti dolje?”).
  4. Izraditi plan. Uključiti “IT popis imovine”, postupke i planove za zaštitu podataka, raspored obavijesti/aktivacija, popis uloga i odgovornosti, popis zahtjeva za resursima, te podatke o treningu. Dobri planovi uključuju raspored ispitivanja održavanja i povratka podataka.
  5. Shvatite prednosti Clouda. Virtualizacijske tehnologije naprave backup i oporavak znatno brže, jeftinije i jednostavnije. Kombinacija oblaka i lokalnog backupa i disaster recovery rješenja omogućuje kontinuiranu zaštitu podataka.
  6. Provesti plan. Ako rukovoditelji jasno razumije posljedice prekida sustava, od vas će osvojiti podršku i sredstva za neželjene situacije.
  7. Testirajte plan. Kontinuirano testiranje i plan ažuriranja osigurava poslovni opstanak.

 

Izvor: riskmanagementmonitor.com